maandag 14 juli 2014

Zet de gehaakte bloemetjes buiten!




Het zonnetje schijnt, de vakantie staat voor de deur en het is tijd 

om de bloemetjes buiten te zetten! 






Wat heb je nodig?
In principe kan het met elk soort garen. Ik heb Cotton 8 van Scheepjeswol gebruikt. Het is gehaakt met naald 3.

Je kunt dit garen bijvoorbeeld hier kopen. Of als je even zoekt, vind je direct nog vele andere webwinkels.


Het patroon vind je in ons boek Haken en kleur - een huis vol geluk! Bladzijde 15. 



Deze bloemenslinger is onderdeel van het vliegengordijn.




De bloemenslinger maak je zo:
Je begint met 50 lossen. *Steek je naald in de 4e losse vanaf je naald en je sluit de ring met een halve vaste. In de ring die je nu hebt, haak je 12 vasten. Ook dit rondje sluit je weer met een halve vaste. Daarna haak je weer 50 lossen en begin je weer vanaf *. tot je vindt dat je slinger lang genoeg is. 





boek bladzijde 15



4e losse vanaf je naald

sluit met halve vaste

haak 12 vasten en sluit met halve vaste.

Als je slinger lang genoeg is, is het tijd om meer kleur toe te voegen! 

Haak met een nieuwe kleur aan. Kies een willekeurige steek van je bloembeginsel en haak een losse, *in de volgende steek 3 stokjes, in de volgende steek een vaste. Herhaal vanaf * In totaal 6 blaadjes. Maak rond met een halve vaste. 





Afwerking:
Er zijn vele wegen naar Rome, zo ook in de afwerking. Je kunt de eindjes meehaken, je kunt ze ook weg-borduren tussen de stokjes. Of: plat knoopje en de eindjes in 1 keer tussen de stokjes rijgen. Zoals ik het nu deed. Lekker snel ,en toch redelijk stevig.

knoopje

de eindjes in 1x tussen de stokjes door rijgen


Zo ziet dat er bij mij uit...




Saartje slaapt er goed op. 







Toegegeven, er is weinig houvast, dus goed knijpen!





Klaar! En dan nu lekker showen!





Hang ze in je boekenkast





draag ze om je hals
(jurkje Who's that girl)




Of geef ze weg!





Leg ze op tafel












Of laat kind ermee spelen...






(heerlijk die kleine vuistjes...)



 Ze de koffer in, op vakantie! Aan de tent, in de bomen, en wie weet wie ik nog versier! 

Heb er nu al zin in! 




Fijne vakantie!

(en ik ben benieuwd waar die van jou komen te hangen)






Share on TumblrPin It!

13 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt. Ik ga voor de ketting-versie (denk ik)! Deze week even wat nieuwe haak-garen halen, zodat ik aan de slag kan gaan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker vrolijk zomerboeketje!
    Voor vele doeleinden geschikt!

    Fijne vakantie!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er leuk uit Saskia! Ik ga denk ik ook voor de ketting versie... super idee zeg!

    Groetjes, Shirley :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker blommetjies in helder kleure! Ek hou ook baie van jou wardrobe. Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HayHay!
    Super leuk!!!
    Om blij van te worden :-)
    Fijne vakantie!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor dit leuke vrolijke patroon!! Ik zit er, heerlijk buiten met mn voeten in het zwembad waar onze dochters in spelen, aan te haken, raak de tel af en toe kwijt door een plens koud water over mn benen maar dat mag de pret niet drukken ;)
    Het doel is nog niet bekend maar misschien als leuke slinger in de partytent (waar nu ook het zwembad onder staat) lekker vrolijk!

    Groetjes Rinette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja aandoenlijk die kleine knuistjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Saar, wat ontzettend leuk. Ik heb de omslagdoek ook gemaakt, 1 kleur. Ben nu nog op zoek naar een rand. Dank je wel. Deze bloemenslinger ga ik vast ook maken. gr. Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,
    heb 't net geprobeerd en geslaagd !
    Nu in de 'nette en correcte' kleurtjes jou projectje uitwerken.
    Lekker ontspannend met een verbluffend mooi resultaat bovendien !
    Knap ideetje wat je uitwerkte.
    Doei !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een geweldige bloemenslinger! Ik heb hem al verschillende keren gemaakt nu ben ik er 1 aan het maken voor mijn oma die 92 wordt om haar rollator mee op te pimpen. Groetjes Bertine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is dat een mooi en lief kado voor je Oma! Al... die kleuren, ik ga ook voor de bloemenketting, kijken wie ik kan verblijden ...

      Verwijderen
  11. Wat een ontzettend gaaf patroontje. Ik denk dat ik ga proberen om mijn scootmobiel ermee te pimpen, alleen denk ik dat ik de afstand tussen de bloemetjes wat kleiner wil maken. Ontzettend bedankt voor het plaatsen. Van dit gave patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen